Överkropp

(Håller på att ta mig igenom bruksanvisningen till min älskade rosa kamera så snart blir det bättre kvalitet på bilderna också. Så kan ni få se högupplösta skosnören och knän istället för de här odetaljerade benbilderna.)

Det blev minsann ett gymbesök tillsammans med pojkvännen också!

OK, jag tar löjligt pyttiga vikter och ibland känner jag verkligen att jag borde anstränga mig mer men på vissa övningar känns det riktigt tungt trots att jag kanske bara lyfter två kilo. What can I say? I’m weak! (Och rädd för att ta ut mig för tänk om jag inte orkar ta mig tillbaks till gymmet då? :S)

Men i alla fall, det kanske kan vara kul att se om jag utveckas. Så det här körde jag:

Uppvärmning:
Någon (halv?)minuts jogging på 10 km/h
5 repetitioner av:
30 sek i 14,5 km/h på löpband med någon grads lutning sådär (fast sista repetitionen fick jag dra ner tempot till typ 13 km/h)
30 sek stilla vila

Bänkpress
Först uppvärmning: (12,10,6) 10 kg (jepps, jag kör bänkpress med en sådan där liiiten stång)
Sedan: (12,10,8) 12,5 kg

Hantelrodd
(12) 3 kg, (10,6) 4 kg

Axelpress med skivstång
(12,10,6) 10 kg

Stående hantellyft åt sidan
(12,10,8) 2 kg

Sittande kabelrodd
(12,11,8) 20 kg

Armhävningar
(13,14,6) På fötterna men kvalitén var väl rätt varierande beroende på om jag höll på att dö av utmattning eller inte

Liggande tricepspress med hantel
(12,10,6) 2 kg

Skivstångscurl
(12,10,6) 10 kg

One thought on “Överkropp

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: