2013

Hej älskade 2013. Du kommer bli mitt livs (hittills) bästa år, vi tummar på det nu.

Tänkte först kopiera Nio Till Fem-Sandras 2012-lista men insåg att jag inte alls vill leva kvar i 2012. Jag vill vidare. Så här kommer istället en lista på vad jag ser fram emot, som kommer att hända i år:

  • Jag kommer börja träna truppgymnastik 4 ggr/vecka. Tänker fokusera på varenda träning och gå in så sjukt mycket för att bli riktigt bra! Älskar gymnastik!!!! Heja träning!
  • Mamma och jag ska till New York!
  • Jag ska ta min kandidatexamen i Teknisk Design. Ligger just nu efter med tusen kurser (OK, fyra men de är svåra och jobbiga och känns som tusen) men jag kommer att fixa det. I år. Så är det bara. Det tänker jag ta mig igenom. Och sedan när jag har fixat det så är det bara “Tack, nu har jag i alla fall en kick ass kandidatexamen så får vi se vad som händer: Om jag fortsätter med mastern också eller gör någonting annat“. Det är de där två sista orden, någonting annat, som håller min entusiasm vid liv just nu, som får mig att tro att 2013 kan bli bäst.

Det kommer att bli ett intensivt år. Det kommer att bli stressigt och jobbigt och säkert väldigt ensamt för min pojkvän ska plugga i Paris under vårterminen men jag tror att det kommer bli ett bra år. Sjukt bra. Vi har ju tummat på det, 2013 och jag.

Wildfox_Loose_Knit_Sweater_2

Wildfox_Couture_Spring2010_MG_5334

One thought on “2013

  1. Hej! Jag vill inte heller leva kvar i 2012 och jag har också tummat med 2013 på att det ska bli fantastiskt. Gymnastik är så otroligt roligt! Jag höll på med det i nästan tio år, men slutade mellan det att jag var 13-14 år. Höll också på med truppgymnastik! Gudars vad roligt det var! Men jag tyckte inte det när jag bestämde mig för att sluta. Nu saknar jag det litegrann, hur stark och vig man var och hur mycket man orkade och att man alltid hade energi! Herregud vad jag tränade där ett tag.

    Vad häftigt att ta kandidatexamen! Lycka till med alla kurser och så! Det går säkert bra när man kan peppas av “någonting annat”. Jag tänker själv på eventuellt “någonting annat” till nästa höst; det känns entusiasmerande. Och New York! Så himla häftigt! Vill verkligen dit någon gång. Och att han ska flytta till Paris, det låter himla fint men jobbigt förstås att det blir så långt ifrån. Åh jag vill också plugga och bo i Paris! Det är en merveilleuse stad! Jag ska plugga franska i vår i Uppsala, älskar språket. Kram och gott 2013 till dig!

Leave a Reply

