Gymnastikpremiär 2013

Grymt onödiga bilder på ett rätt så juligt och idylliskt Göteborg som jag tog i väntan på en buss hem efter träningen. För bara för att man byter förening betyder inte det att man kan få någon bättre träningstid än 20-22 i stans enda (?) hall med hoppgrop. Men jag ska faktiskt inte klaga och jag bryr mig egentigen inte alls vilka tider vi har för truppgymnastik är livet och jag älskar min sport så mycket!

Idag hade vi en massa stationer med olika salto- och tsukaövningar. Fokuserade på salto, har ju som ständigt mål att så småningom kunna köra stillastående salto. Fick ett jättebra tips utav en tränare också – älskar när man får konstruktiv kritik av tränarna så man har något att gå på!

Sedan hade vi även lite styrka och jag presterade uselt och gav inte mitt yttersta. Dumt, men men. Säsongens första gymnastikträning är avklarad!

Leave a Reply

