OMFG!

Har just landat ett jobb, mitt absolut creddigaste hittills! Åh, är supernervös och superlycklig samtidigt!

I slutet av mars ska jag få åka till Paris och hjälpa ett svenskt galleri på en jättestor designmässa som kallas PAD.

Min roll ska dels vara att hjälpa till att plocka fram allt till montern (och när evenemanget är över även plocka undan allt, såklart) men framför allt ska jag vara på plats som enda franskspråkiga representant för de kunder/intresserade som inte talar engelska. Sjukt kul och nervöst! Men jag tror sådant här är väldigt nyttigt för mig: Jag behöver våga.

Tydligen kommer det dit mycket VIP- och branschfolk och även vanliga dödliga är välkommen till mässan under vissa dagar. Ska bli jättespännande verkligen, vill så himla gärna göra bra ifrån mig! Tydligen får man se till att klä sig riktigt propert också, så platådojjorna stannar garanterat hemma.

Blev rekommenderad till det här jobbet av mamman i den familj som jag jobbade en del hos när vi bodde i Paris. Tidigare år har hon gjort det jag nu ska få göra men i år passade det inte riktigt så hon undrade om jag var intresserad istället och skickade mina kontaktuppgifter till galleriet. Sedan blev det en telefonintervju och efter en helgs väntan fick jag nu reda på att jag fått jobbet.😀

Sedan, när det har blivit april och mässan är slut, stannar jag under hela omtentaveckan (och lite till) och pussar konstant på min pojkvän. Under PAD kommer vi nog knappt ses någonting alls för det är tydligen jätteintensivt arbete (vilket jag älskar!) men efter det ska jag klänga på min kille precis hela tiden.❤

pad

ohwow

Leave a Reply

